Pages

Monday, August 17, 2009

eKplorasi aiR tErjun jeLawang

Sebuah eksplorasi ke gua serta air terjun jelawang di gunung stong..dibawah selia jabatan belia sukan titiwangsa serta pelopor adventure pada 14-17 hb Ogos 2009..memang menyeronokn,pd mulanya sprt nk give up je time mendaki gunung stong tapi bile sampai ke puncak air terjun jelawang,semua penat lelah hilang terus..mmg permandangan yg amat menarik..


JUMAAT 14/08/09
selepas abis keje,ak ngan alip bertolak ke ktm bandar tasik selatan.Dari sana kitorg meneruskn perjlnan ke KL CENTRAL.Ak tiba jam pkul 9.00pm.Seperti dijanjikn pada mulanya,ktorg akn begerak menaiki KTM tp malangnya perjalan ktorg digantikn ngan bas ekspress disebabkn masalah teknikal.

SABTU 15/08/2009
Ktorg tibe di Dabong pada 6.30am di keteapi dabong.Setelah bekpes di gerai ktorg siap2 menukar pkaian utk mulakn aktiviti..
Aktiviti pertama ktorg ialah menjelajahi gua ikan.kitorg diperknalkn ngan renjer dipangil Uncle.
sebelum itu abg kamal telah mengagih brg2 mkanan dan kemah kepada setiap org utk dibawa ke puncak air terjun jelawang.Setelah itu ktorg mula memasuki beberapa buag gua..mmg menarik dan pnuh maklumat.
Jam pkul 2.00pm ktorg kuaq dari gua utk mkn tgh ari.Setelah itu ktorg bersiap2 ke kaki gunung stong.ktorg mulakn perjalan pd pkul 4.00pm.Mmg perjalanan yg mencabar,ak hampir2 give up tp bila sampai ke puncak gunung,satu prasan yg tak dpt digambarkn..

AHAD 16/08/2009
Pagi2 lagi ak bgn utk melihat matahari terbit..mmg indah suasana tersebut.Pas bekpes ktorng menjelajahi 7tingkat air terjun..mmg menyeronokn.antaranya dihumban kedalam lubang sedalam 7kaki serta meluncur di air terjun setinggi 50 meter..mmg pengalamn yg tak dpt dilupakn.Ptg itu ktorg bersiap2 utk trun ke kaki gunung utk pulang.ak menaiki ktm di dabong jam 9.00pm

ISNIN 17/08/2009
Ak tiba jam 9.30am di KL central...mmg aktiviti yg menarik dan tak dpt dilupakn:)

No comments:

Post a Comment